L-V: 09-18; S: 10-14            

0731 219 435

33 Ion Mincu, București, Sector 1 011357

SUNTEM PREGĂTIȚI PENTRU ORICE PROCEDURĂ


Contract de Vânzare

C0ntractul de vânzare

Contractul de vânzare este un act juridic prin care vânzătorul transferă dreptul de proprietate asupra unui bun către cumpărător, în schimbul unui preț stabilit de comun acord. Acesta este unul dintre cele mai frecvente acte autentificate de către notar, având rolul de a garanta legalitatea tranzacției și protejarea intereselor ambelor părți.

Acte necesare la notar pentru autentificarea unui contract de vânzare:


Pentru persoane fizice:


  1. Acte de identitate ale părților (vânzător și cumpărător);
  2. Acte de proprietate asupra imobilului (după caz: contract de vânzare-cumpărare, contract de donație, sentință/decizie civilă definitivă și irevocabilă, act de adjudecare, titlu de proprietate, certificat de moștenitor etc.);
  3. Certificat de atestare fiscală eliberat de Primăria competentă, care să ateste plata impozitelor și taxelor locale la zi (valabil 30 de zile). În cazul coproprietății, fiecare coproprietar trebuie să prezinte certificat pentru cota sa indiviză;
  4. Extras de carte funciară pentru autentificare, obținut prin biroul notarial (valabil 10 zile lucrătoare);
  5. Certificat de performanță energetică, eliberat de un auditor autorizat. Nu este necesar pentru construcții independente cu suprafață mai mică de 50 m²;
  6. Adeverință de la asociația de proprietari/locatari (pentru apartamente), semnată de președinte și administrator, privind situația datoriilor (întreținere, reparații, cheltuieli comune etc.);
  7. Ultima factură și chitanță de plată pentru utilitățile aferente imobilului.


Pentru persoane juridice:


  1. Certificat de înregistrare la Registrul Comerțului sau actul care atestă desfășurarea activității;
  2. Certificat constatator valabil, eliberat de Registrul Comerțului. În lipsa acestuia, biroul notarial poate solicita un extras prin RECOM Online (contra cost);
  3. Împuternicire (delegație, hotărâre AGA) pentru reprezentantul persoanei juridice la semnarea actului (dacă este cazul).

Succesiuni

Succesiuni

Procedura succesorală reprezintă procesul legal prin care se stabilește cine sunt moștenitorii unei persoane decedate și ce bunuri le revin acestora. Aceasta se desfășoară în fața unui notar public, care eliberează certificatul de moștenitor, necesar pentru transferul legal al bunurilor și drepturilor defunctului.

Iată ce documente sunt necesare pentru deschiderea succesiunii:


Documente personale ale moștenitorilor și persoanei decedate:


  1. Certificatul de deces al defunctului;
  2. Actele de identitate ale  moștenitorilor;
  3. Certificatele de naștere și de căsătorie ale moștenitorilor;
  4. Hotărârile judecătorești sau certificatele de divorț ale moștenitorilor (dacă este cazul);
  5. Certificatul de naștere și de căsătorie al soțului în viață sau, după caz, certificatul de deces/sentința ori certificatul de divorț;
  6. Adeverința de schimbare a numelui pe cale administrativă (dacă este cazul);
  7. Declarațiile de opțiune succesorală (dacă este cazul);
  8. Testamentul (dacă există);
  9. Procura în formă autentică pentru reprezentarea moștenitorilor absenți.


Documente pentru dovedirea proprietății bunurilor ce intră în masa succesorală:


  1. Actele de proprietate, după caz: contracte de vânzare-cumpărare, donație, schimb, dare în plată, certificate de moștenitor, hotărâri judecătorești etc.;
  2. Certificatul de atestare fiscală pentru bunuri (mașini, imobile etc.), eliberat de organul fiscal competent din raza ultimului domiciliu al defunctului sau de la locul imobilului (valabil 30 de zile);
  3. Încheierea de intabulare, planul de amplasament și releveul pentru imobile intabulate în cartea funciară;
  4. Actul de concesiune al locului de veci și adeverința emisă de administrația cimitirului (dacă este cazul);
  5. Titlurile la ordin sau la purtător, certificate de acționar, carnete C.E.C. etc.;
  6. Extrasele de cont bancar.

Divorț

Divorț

Divorțul la notar este posibil chiar și atunci când există copii minori. Iată ce acte sunt necesare:


Documentele necesare pentru divorț sunt:

  1. Certificatele de naștere ale soților, original sau copie legalizată;
  2. Actele de identitate ale soților;
  3. Certificatele de naștere ale copiilor minori (dacă există);
  4. Certificatul de căsătorie, în original;
  5. Declarația notarială privind ultima locuință comună (dacă aceasta nu poate fi dovedită prin actele de identitate).

Donații

Donații

Acte necesare pentru donația unui imobil (casă, apartament, teren etc.)

  1. Actele de identitate ale părților;
  2. Actul de proprietate al imobilului donat (ex.: contract de vânzare-cumpărare, donație anterioară, proces-verbal de predare-primire, sentință/decizie civilă definitivă, titlu de proprietate, certificat de moștenitor etc.);
  3. Certificatul fiscal pe numele proprietarului, eliberat de Administrația Financiară competentă, care atestă plata la zi a impozitelor și taxelor pentru imobil (valabil până la sfârșitul lunii în curs);
  4. Documentația cadastrală a imobilului (fișa bunului imobil, planul de amplasament și releveul), întocmită de un expert cadastral autorizat;
  5. Extrasul de carte funciară, obținut prin intermediul biroului notarial (valabil 10 zile lucrătoare);
  6. Adeverința de la asociația de proprietari/locatari (pentru apartamente), care confirmă plata la zi a datoriilor privind întreținerea, reparațiile și alte cheltuieli comune.

Legalizarea copiilor

Legalizarea copiilor

În cazul legalizării copiilor de pe înscrisuri este suficientă prezentarea înscrisului în original.


Dezmembrare / alipire

Dezmembrare / alipire

Procedura de alipire implică unirea a două sau mai multe imobile într-un singur lot, în timp ce dezmembrarea presupune divizarea unui imobil în mai multe parcele distincte.

Actele necesare pentru autentificarea actului de alipire/dezmembrare:

  1. Actele de identitate ale proprietarului/proprietarilor;
  2. Actele de proprietate ale imobilului/imobilelor: contract de vânzare-cumpărare, donație, sentință/decizie civilă definitivă, titlu de proprietate, certificat de moștenitor, act de adjudecare etc.;
  3. Documentația cadastrală: recepționată și vizată de OCPI, întocmită de un expert cadastral autorizat;
  4. Extrasul de carte funciară: obținut prin intermediul biroului notarial, valabil 10 zile lucrătoare de la data solicitării;
  5. Certificatul de urbanism: necesar în cazul:
    • Comasării sau dezmembrării terenurilor din/în cel puțin trei parcele;
    • Împărțirii ori comasării parcelelor pentru realizarea construcțiilor sau infrastructurii.